Reolink Logo
Products
Cloud
Support
Partner
Waiting...

No products in the cart.

Norway

Garanti og Retur

  • 1. Garantiperiode
  • 2. Unntak fra garantien
  • 3. Garantiens omfang
    • 3.1 Refusjon
    • 3.2 Erstatning / utskifting
  • 4. Returprosess
  • 5. Ansvarsbegrensning

I garantivilkårene betegner «Reolink» og «vi» spesifikt Støk Handel AS, operatøren av Reolink.no og distributøren av Reolink-merket i Norge.

1. Garantiperiode

Reolink tilbyr 2 års begrenset garanti på alle Reolink-produkter.
(1) Garantiperioden starter på leveringsdatoen.
(2) Reservedeler eller erstatningsenheter garanteres i resten av den opprinnelige garantitiden eller i 90 dager fra erstatningsdato - den som er lengst.
(3) Garantien gjelder kun for produkter kjøpt via autoriserte Reolink-kanaler eller via Reolink.no som offisiell forhandler.
(4) For produkter kjøpt fra tredjepart, ta kontakt med den aktuelle forhandleren for garanti.
(5) For produkter som har nådd «end of life» (EOL) vil programvarestøtte (inkludert sikkerhetsoppdateringer) bli opprettholdt i minst 2 år etter EOL-dato.

2. Unntak fra garantien

Garantien dekker ikke:
• Skader som følge av feil bruk, modifikasjon, misbruk eller demontering av produktet
• Skader forårsaket av håndtering, lagring, installasjon, fall, strømbrudd eller elektriske hendelser
• Skader som følge av bruk av ikke-Reolink-batterier
• Skader som følge av ekstreme temperaturer, værforhold, naturhendelser eller force majeure
• Produkter som er malt, tuklet med eller modifisert
• Produkter kjøpt via uautoriserte kanaler, eller tapte / stjålne produkter


3. Garantiens omfang

3.1 Refusjon

Krav om refusjon må oppfylle følgende vilkår:
(1) Kravet må sendes inn innen 30 dager etter leveringsdato.
(2) Refusjon gjelder kun for kjøp gjort direkte via Reolink.no / den offisielle Reolink-nettbutikken i Norge. For produkter kjøpt fra andre (autorisert agent, distributør, fysisk butikk o.l.), kontakt den kanalen for refusjon.
(3) Ved refusjon av personlig årsak er kunden ansvarlig for returkostnadene.
(4) Ved refusjon på grunn av DOA (Dead on Arrival) eller produktkvalitetsproblemer dekker Reolink returkostnaden.
(5) Returen må inkludere alt originalt innhold og tilbehør, og sendes med sporbart fraktalternativ – ellers aksepteres ikke refusjon.
(6) Refusjon vil først bli behandlet etter at Reolink mottar de returnerte varene. Eventuelle kostnader som er påløpt, vil bli trukket fra refusjonsbeløpet.

3.2 Erstatning / utskifting

Innenfor garantiperioden, dersom produktet feiler, kan kunden returnere originalen, og Reolink vil tilby utskifting eller reparasjon:
(1) Erstatning vil normalt være av samme modell, med mindre denne er utsolgt—i så fall kan en tilsvarende modell med lik funksjonalitet og pris tilbys. Ønsker kunden en dyrere modell må prisforskjellen dekkes av kunden.
(2) Reolink forbeholder seg retten til å tilby enten ny eller renovert enhet ved utskifting. Produkter kjøpt innen 30 dager vil som hovedregel erstattes med nye enheter, mens renoverte produkter erstattes med renoverte enheter.
(3) For produkter kjøpt via tredjepartsforhandler, må reklamasjon og utskifting skje via den kanalen.
(4) Ved kvalitetsrelatert utskifting innen 30 dager dekker Reolink begge fraktretninger. Ved personlig årsak til utskifting er kunden ansvarlig for returkostnaden til Reolink, mens Reolink dekker frakt tilbake til kunden.
(5) Ved utskifting på grunn av kvalitetsfeil etter 30 dager er kunden ansvarlig for returkostnaden til Reolink, mens vi dekker frakten ut til kunden.
(6) Dersom produktet tas utenfor Norge etter kjøp, er kunden ansvarlig for begge frakter.


4. Returprosess

Alle RMA forespørsler må godkjennes av Reolinks tekniske support. Fremgangsmåten er slik:
(1) Send inn en garanti- / reklamasjonsforespørsel til oss pr. epost.
(2) Teknisk support gjennomfører feilsøking og diagnostikk, og gir godkjenning av RMA.
(3) Du må legge ved gyldig kjøpsbevis/faktura med dato, modell, antall og selger.
(4) Når løsningen er godkjent får du en bekreftelse per e-post.
(5) Du returnerer produktet til oppgitt adresse sammen med informasjon om returen.
(6) Når Reolink mottar varene vil vi behandle refusjon eller erstatning.
Viktige tillegg:
• RMA-forespørsel må bekreftes og produkt returneres innen 90 dager etter godkjenning.
• Før retur må SIM-kort, microSD, harddisk o.l. fjernes eller formateres; vi er ikke ansvarlig for datatap eller eventuelle komponenter som returneres feil.
• Alle returer blir inspisert. Feil returnert innhold eller personlige eiendeler kvalifiserer ikke for bytte / refusjon og sendes ikke tilbake.


5. Ansvarsbegrensning

(1) Reolink dekker ikke tredjepartsavgifter, som installasjonskostnader, demontering, osv.
(2) Vi er ikke ansvarlig for spesielle, indirekte, indirekte eller følgeskader, som datatap, større materielle skader eller tap av fortjeneste.
(3) Vi aksepterer ikke uautoriserte returer. Hvis retur ikke oppfyller krav, kan man ilegges tilleggsgebyr.
(4) Denne garantien reguleres av norsk lov. Du kan ha andre rettigheter i henhold til forbrukerkjøpsloven eller angrerettloven

Reolink Logo
Never miss Reolink hot deals, news, and updates tailored for you.

PRODUCT

Go PT PlusArgus 3 ProDuo 2 WiFi

SUPPORT

Support Center3rd-Party CompatibilityPayment MethodsWarranty & ReturnShipping & Delivery

COMPANY

About UsSecurityContact Us
PayPalVisaMasterCardMaestroAmerican ExpressDiscoverJCBDiners Club
  • Privacy Policy
  • •
  • Terms & Conditions
  • •
  • Cookie Policy
  • Download EU Declaration of Conformity
Copyright © 2025 Reolink. All Rights Reserved.

Norway

Google, Google Play, Google Assistant and related marks and logos are trademarks of Google LLC.
Amazon, Alexa and all related logos are trademarks of Amazon.com, Inc. or its affiliates.
Mac and Safari are trademarks of Apple Inc.
App Store is a service mark of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries.